fbpx

Uitbouwen? Zorg dat het bijdraagt aan het behalen van jouw ultieme doel!

uitbouwen

Uitbouwen – Ultieme doel

Wil je gaan uitbouwen, nieuwe producten/diensten toevoegen aan jouw aanbod? Of heb je dit al gedaan? Dragen al jouw producten/diensten bij aan het behalen van jouw ultieme doel en ondersteunen ze het geen waar je voor staat?

Bovenstaande vragen kunnen beantwoorden, is essentieel wanneer je begint met het verder bouwen aan jouw merk. Dit is de reden dat ik met ondernemers altijd begin bij het fundament.

Alleen dan zorg je ervoor dat de vervolg stappen die je zet goed aansluiten op waar jouw merk voor staat en zorg je ervoor dat je recht op jouw ultieme doel af blijft gaan en niet per ongeluk een verkeerde afslag neemt..

Merk-versterker

Let er bij het toevoegen van aanbod op dat jouw merk een mooie geheel blijft. Het kan een ‘uitbouw’ zijn, maar als dit ineens erg afwijkt van waar jij je tot dat moment op focuste, zul je enkel verwarring creëren bij jouw (potentiële) klanten. Zorg er voor dat het één geheel blijft en bijdraagt aan het behalen van het ultieme doel dat je met jouw merk voor ogen hebt. Alleen dan gaat het je merk versterken.

In gesprek

Wat heeft echt toegevoegde waarde? Hoe kun jij jouw (potentiële) klanten nog beter van dienst zijn?

Wanneer je nieuwe producten of diensten wilt introduceren, adviseer ik ook om hier het gesprek over aan te gaan met klanten en medewerkers. Met hen samen kom je tot een aanvullend aanbod met grote toegevoegde waarde en dat is natuurlijk wat je wilt. Dan werkt dit extra aanbod echt merk-versterkend.

Bouwse!

Meer blogs lezen? Check de blog-pagina van Bureau MEZpiration. Ik vertel onder andere meer over mijn kernwaarden, waarom ik altijd begin bij het fundament en bijvoorbeeld hoe je aan de slag kunt met het vergroten van betrokkenheid.