fbpx

Onderscheiden, hoe dan?⁠ – Onderscheidend vermogen

onderscheidend vermogen

” Ik wil nu echt opvallen, eruit springen, definitief mijn plek in de markt opeisen.”⁠

Waar ligt jouw onderscheidend vermogen?

⁠Het antwoord op deze wens ligt vaak veel dichterbij dan ondernemers denken, maar soms zit je er zo dicht op dat je de verschillen niet meer ziet, of zijn bepaalde dingen voor jou zo vanzelfsprekend geworden, dat je niet door hebt dat het juist die dingen zijn die jouw merk uniek maken. En dat je hierdoor en eigen plek in de markt gaat opeisen.⁠

Onderscheidend vermogen

Waarom ben je ooit begonnen, wat zijn die dingen waar jij je op focust wat jou uniek maakt? Wellicht zit je te denken aan verschillende aspecten, kijk dan vervolgens om je heen. Waar ligt de behoefte van de markt op dit moment? Waar heeft de concurrentie de nadruk liggen? Focussen zij allemaal op hetzelfde? Of vergelijkbaar? Wat heb jij toe te voegen?⁠ Het antwoord op deze vragen is hetgeen waarin jij

Voorbeeld

Veel bedrijven focussen op kwaliteit van de dienst/het product. Natuurlijk, heel belangrijk dat dit goed is. Of prijs, de goedkoopste willen zijn of juist exclusief. Maar kijk naar bijvoorbeeld Coolblue. Niet de goedkoopste, geen focus op de beste kwaliteit en toch doen ze het super goed. Waarom? Volledige focus op de klant: service service service. Service bij het maken van keuzes, service bij het aankoopproces, service in de aflevering. Alles klopt. Ze maken het ons als klant zo makkelijk mogelijk. En ze zorgen er voor dat ze hier de focus houden en dit steeds verder optimaliseren.⁠

⁠Conclusie

Dus 1. durf te kiezen 2. wordt hierin op alle vlakken de aller aller beste.

Ervoor zorgen dat jouw merk eruit knalt? Definitief jouw plek in de markt veroveren? Ik werk graag met je samen, dan gaan we hier voor zorgen! Check de mogelijkheden hier, of stuur mij even een mail, dan plannen we een gratis call waarin we kennis maken & meteen tot de eerste nieuwe inzichten komen!