fbpx

Klant centraal stellen voor een sterker merk

klant centraal - sterker merk

Sterk merk

Een sterk merk bouwen, betekent een duurzame toekomst van jouw bedrijf.
Een essentieel onderdeel hiervan is de klant centraal stellen. Ik denk dat we het hier allemaal wel over eens zijn. Zonder klant, geen bedrijf. Hoe stel je de klant centraal? Een belangrijke stap is echt contact leggen.

Leg contact met je klant

Staar je niet alleen blind op cijfers om inzicht te krijgen in wie je klant is en wat zij willen. Leg ook daadwerkelijk contact.
Dankzij social media is dit heel makkelijk, bijvoorbeeld door polls te doen: Welke kleur nemen wij volgend seizoen op in de collectie? Of stuur een trouwe klant een persoonlijk bericht waarin je vertelt voor welke beslissingen je staat en of je een paar vragen zou mogen stellen.
Nog een mooie optie is het organiseren van een event. Dit moet natuurlijk wel passen, je moet van te voren goed bepalen wat je eruit wil halen en op welke manier je dit voor je merk wil laten werken. Tijdens een event kun je écht contact leggen. Kun je in gesprek. Kom je nog meer te weten over wat voor mens jouw klant is en op welke manier jij hen het best kunt bedienen.

Klant centraal stellen

Door met klanten in gesprek te blijven, ontdek je kansen en verbeterpunten. De klant centraal stellen betekent voor mij beslissingen nemen die jouw merk versterken, doordat je ze samen met je klanten neemt.

Hoe groot is het aandeel dat jouw klant heeft in jouw bedrijf? Helpen zij al bij het versterken van jouw merk?

Weten waar de kansen liggen op dit gebied voor jouw merk? Vraag nu het gratis Tekentafel Gesprek aan, dan komen we samen tot de eerste nieuwe inzichten.