fbpx

Hoe betrokken voelen jouw medewerkers zich bij jouw merk?

Betrokkenheid medewerkers

Betrokkenheid

De betrokkenheid van zowel klanten als medewerkers onder de loep nemen is een belangrijk uitgangspunt wanneer we samen aan de slag gaan met het ontwikkelen van jouw merkstrategie. Waarom? Betrokkenheid zorgt voor loyaliteit, werkt reputatie verhogend, zorgt voor efficiëntere processen en zo zijn er nog meer voordelen te noemen.
Wanneer medewerkers het gevoel hebben echt onderdeel te zijn en betrokken te worden bij veranderingen/beslissingen, zullen ze eerder het gevoel hebben een gedegen bijdrage te leveren en zullen langer bij je blijven.

Online experts

Medewerkers die zich echt onderdeel voelen van de organisatie, vinden het leuker om over hun werk te vertellen. Betrokkenheid van medewerkers zorgt voor medewerkers die fan zijn van jouw merk en dit ook graag naar buiten toe laten zijn. Een manier om ervoor te zorgen dat de betrokkenheid wordt vergroot is bijvoorbeeld jouw medewerkers vragen jouw online expert te worden, jouw online persoonlijke visitekaartje. Dit vergroot niet alleen je bereik, maar zorgt er ook voor dat je gebruik maakt van de expertise die je al in huis hebt.
Het gebruik maken van hun expertise om jouw bedrijf naar buiten toe te laten zien, levert niet alleen meer betrokkenheid op, maar heeft nog een ander belangrijk effect. Vertrouwen van (potentiële) klanten komt eerder wanneer het via een persoon komt in plaats van via een merk. Zeker wanneer het iemand is die ze (via via) kennen.

Waarde toevoegen

Betrokken medewerkers voegen enorm veel waarde toe aan jouw merk. Betrokken medewerkers zorgen voor blije klanten, want zij vinden dat dan net zo belangrijk als jij. Het brengt stabiliteit en zorgt voor groei. Nieuwsgierig waar de kansen voor jouw merk liggen als het gaat om het vergroten van de betrokkenheid van jouw medewerkers? Maak kennis met mij via het gratis Tekentafel Gesprek en wie weet gaan we daarna meteen samen aan de slag!