fbpx

Duurzame toekomst

duurzame toekomst

Een andere kernwaarde van Bureau MEZpiration en dus van mij, is duurzame toekomst. Duurzame toekomst heeft voor mij zowel een persoonlijke lading als een zakelijke. En dit deel ik graag met je!

Samenvatting

Omdat je om het helemaal te lezen je nogal door een lap tekst moet heenwerken, effe een samenvatting om mee te beginnen 🙂

‘Duurzame toekomst’ bestaat voor mij uit drie elementen:

1. Het ondernemen is voor mij de start geweest van het creëren van een duurzame toekomst voor mezelf.

2. Samen met ondernemers bouw ik aan een duurzame toekomst van hun merk, door een sterk en onderscheidend merk te creëren met betrokken medewerkers en klanten.

3. En ik hoop dat die sterke merken samen met mij iets terug willen doen om deze planeet, op hun eigen manier weer een beetje mooier te maken. Waardoor we met elkaar zorgen dat we nog heel lang op een fijne manier van deze prachtige planeet kunnen genieten.

Nieuwsgierig? Lees hieronder de nadere toelichting!

Duurzame toekomst voor mij

Vier jaar geleden niet geheel vrijwillig in het ondernemersleven gedoken. Ik heb Chronische ziekte van Lyme. Ik ben rete eigenwijs en enorm ambitieus, dus toen na de studie het werkende leven begon, wilde ik gewoon ‘mee zoals iedereen’. Dit bleek echter niet haalbaar. In de loop van de jaren steeds een stapje terug gedaan en uiteindelijk een flinke tik op mijn vingers gehad.

Ik besloot ontslag te nemen en te gaan kijken naar een manier werken die bij mij past en daarmee mijn toekomst duurzaam maakt. Een hele goede beslissing! Mijn eigen uren indelen, actief zijn wanneer dit kan en mijn rust pakken wanneer nodig. Met beperkte energie voor jezelf beginnen is alsnog best een uitdaging bij tijd en wijlen, maar ondernemen is sowieso een uitdaging, met of zonder Lyme.

Mijn advies voor iedereen: Onderneem/werk/leef op een manier die bij jou past.

Ik voel me erg goed bij de weg die ik nu ben ingeslagen. Ik heb ontzettend veel zin om verder te bouwen aan mijn eigen duurzame toekomst en samen met ondernemers te bouwen aan ijzersterke merken.

Duurzame toekomst en merken bouwen

Het bouwen aan een merk en een duurzame toekomst, is voor mij onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Bedrijven die bezig zijn met het bouwen aan hun merk reflecteren veel, zorgen voor een merk waarbij klanten en medewerkers zich thuisvoelen, zorgen betrokkenheid en verbondenheid. Bedrijven die bezig zijn met bouwen aan hun merk vertalen hun unieke verhaal naar een duidelijke boodschap, passend bij de tijd en weten zich hiermee te onderscheiden van hun concurrenten. Ze vergeten niet waarom ze ooit zijn begonnen, houden hun missie voor ogen en werken samen met hun klanten en medewerkers naar dit doel. En nog een belangrijke: Bedrijven die bezig zijn met het bouwen aan een sterk merk vergeten nooit dat dit een cirkel is die je steeds opnieuw doorloopt. Wanneer je bouwt aan je merk, bouw je aan een duurzame toekomst.

Bouwen aan een merk kost tijd, je bent niet alleen bezig met verkoop, je ziet vaak niet meteen resultaat. Maar als je het eenmaal voor elkaar hebt, dat sterke merk hebt weten te creëren, met loyale klanten en medewerkers, is een duurzame toekomst gegarandeerd. Sterke merken zijn er niet alleen nu, maar kom je over 10 jaar of zelfs 100 jaar (bij goede opvolging ;-)) nog steeds tegen.

Duurzame toekomst; iets doen voor een ander

Iets waar ik graag over nadenk: Wat kan ik doen om een ‘grotere’ bijdrage te leveren. Eerst moet ik zorgen voor mijn eigen duurzame toekomst, en dit zou ik meteen iedereen willen adviseren. Als je niet eerst zorgt voor jezelf, kun je later ook niet zorgen voor een ander. De grootste impact maak je vanuit een sterke stabiele basis.

Maar als ik dan eenmaal daar ben, als er een goede stevige basis staat, zou ik graag kijken hoe ik iets terug kan doen. Voor mij zal hm dat gaan zitten in een sociaal aspect en kijken wat ik kan doen om deze planeet weer een beetje mooier te maken.

Zodra er een goede basis staat, wil ik heel graag mensen die zich in een vergelijkbare situatie bevinden als ik, de mogelijkheid bieden ergens onderdeel vanuit te maken, op een manier die bij hen past.

Daarnaast wil ik graag bijdragen aan de verduurzaming van deze planeet. Bijvoorbeeld kijken hoe we hier in Amsterdam zo snel mogelijk van het gas af kunnen. Dit lijkt mij een te gek onderwerp om over mee te denken/aan mee te werken.

Ik hoop dat merken waarmee ik werk/ga werken, wanneer wij die stabiele basis hebben gecreëerd, hier ook over nadenken. Hier invulling aan geven op een manier die bij hun merk past.

 

Een reactie op “Duurzame toekomst

  1. Pingback: De kracht van samen - Bureau MEZpiration

Reacties zijn gesloten.