fbpx

Betrokkenheid van klanten vergroten

betrokkenheid klanten vergroten

Betrokkenheid klanten vergroten

Een van de uitgangspunten van Bureau MEZpiration is dat je nooit in je eentje bouwt aan een merk. Je doet dit samen. Zeker samen met klanten. Mogen jouw klanten meebeslissen? Weten zij dat hun mening er toe doet? Hebben zij invloed op de stappen die jij gaat zetten met jouw merk? Betrek jouw klanten bij de ontwikkelingen van jouw merk en je zult zien dat dit merk-versterkend gaat werken.

Van klant naar fan/ambassadeur

Met het creëren van betrokkenheid, creëren je fans. Mensen die jouw merk een warm hard toe dragen. Dit zorgt voor meer loyaliteit en klanten zullen sneller geneigd zijn over jouw merk te vertellen aan ander, online en offline. Maar dat niet alleen, het helpt bijvoorbeeld ook bij het efficiënter inrichten van je bedrijf. Door het nauwe contact met je klant, zie je bijvoorbeeld sneller welke stappen in een klant reis of aanbod je over kunt slaan. Klanten echt betrekken bij de ontwikkelingen in jouw bedrijf en hen geregeld om feedback vragen, zorgt voor een merk dat sterker wordt.

Voorbeeld

Ik ontving laatst een brief van de gemeente Amsterdam met daarin de vraag mee te beslissen welke projecten in mijn stadsdeel een deel van het budget voor vergroening verdienden. Een klein gebaar, maar het zorgt voor een goed gevoel. Het geeft mij als inwoner een gevoel van betrokkenheid en dat mijn mening er toe doet.

De mens maakt graag onderdeel ergens vanuit, wil graag ergens bij horen, zich verbonden voelen. Wanneer jij dit weet te bewerkstelligen voor jouw merk, klanten die zich écht verbonden voelen, onderdeel voelen van jouw merk, zorg voor een sterk merk dat toekomst bestendig is. Let wel dit is niet iets eenmaligs. Zoals met alles wanneer het gaat om het bouwen aan je merk, is dit een proces dat je steeds opnieuw bekijkt en invulling geeft.

Hoe jij de betrokkenheid van jouw klanten kunt vergroten? Waar de kansen liggen voor jouw merk? Ik ga graag met je in gesprek. Vraag nu nog het gratis Tekentafel gesprek dan voorzie ik je direct van de eerste nieuwe inzichten.