fbpx

5 redenen om van jouw bedrijf een sterk merk te maken

vijf redenen voor een sterk merk

Ik heb het veel over ‘bouwen aan een sterk merk’ en dat dit is wat ik doe met ondernemers. Maar waarom? Ik deel hier onder 5 redenen om van jouw bedrijf een sterk merk te maken.

Ik ben merkstrateeg. Dat betekent dat ik op strategisch vlak mee denk met ondernemers: Waar liggen de kansen, hoe kunnen zij ervoor zorgen dat ze de doelen behalen die ze voor ogen hebben.
Deze doelen kunnen van alles zijn. Een overkoepelend doel is eigenlijk altijd ervoor zorgen dat het bedrijf blijft groeien, als in omzetgroei. De wegen hier naar toe zijn natuurlijk gevarieerd.
Bij de een gaat het om het aanscherpen van de propositie (welke aanbod heb je voor jouw ideale klant), bij de ander ligt het op het verbeteren van de zichtbaarheid, bij weer een ander ligt de nadruk op het focussen op de juiste doelgroep.

Mijn uitgangspunt bij al mijn klanten is kijken hoe ik hun merk kan versterken. Het uitgangspunt hierbij is dat ik er van overtuigd ben dat zij op deze manier alle doelen die zij zullen gaan stellen in de toekomst, zullen halen.

Waarom? Hieronder 5 redenen om van jouw bedrijf een sterk merk te maken.

1. Vertrouwen

Sterke merken wekken vertrouwen. Wanneer je zelf niet meer het overtuigen hoeft te doen, maar jouw merk op een gegeven moment voor je gaat spreken, roept dit enorm veel vertrouwen op. De sterke identiteit, met bijbehorend imago gaat voor je werken. Dit betekent minder energie in hogere verkoop.

2. Loyaliteit

Een sterk merk zorgt ervoor dat mensen graag bij jouw merk willen horen en blijven. Je bent op dat punt dat je niet alleen nieuwe klanten aantrekt, maar ook vooral profiteert van terugkerende klanten. Wanneer mensen zich eenmaal verbonden voelen met je merk, zullen ze minder snel overstappen naar de concurrent. En dat willen we allemaal toch?!

3. Aantrekkelijke werkgever

Voor groeiende ondernemers is het aantrekken van het juiste personeel essentieel. Wanneer je een sterk merk creëert, zal dit je enorm helpen. Je trekt mensen aan die jouw missie delen, die jouw intentie voelen en daar graag een bijdrage aan willen leveren. Je wordt een aantrekkelijk merk om voor het werken. Mensen hoor graag bij een bedrijf waar ze trots op kunnen zijn en met trots over kunnen vertellen.

4. Fans

Wanneer je een sterk merk creëert, zul je gaan ervaren dat je het niet meer alleen hoeft te doen. De mensen die bij jou werken, zullen daar trots op zijn en er dan ook graag over vertellen aan vrienden, familie en iedereen die het wil horen.

Hetzelfde geldt voor jouw klanten, wanneer je een sterk merk neerzet, waar klanten graag bij horen, zullen ze hierover gaan vertellen. Zij worden fans. En we weten allemaal wat fans doen: Die zijn enthousiast, lyrisch en delen te graag met iedereen die het maar horen & zien wil.

5. Snellere & structurele groei

Alles wat ik hierboven heb omschreven, heeft een belangrijke gemene deler: Wanneer je een sterk merk weet te creëren, zul je gaan ervaren dat de groei van jouw bedrijf sneller gaat dan ooit te voren. Mensen blijven, mensen praten, mensen hebben vertrouwen. Dat is wat je wil! Dan ben je op een punt dat het ondernemen alleen maar leuker wordt. Je bent dan samen aan het bouwen met jouw ambassadeurs & fans.

Dus wil je je zichtbaarheid verbeteren? Meer klanten aantrekken? Je omzet iedere maand zien stijgen en zorgen dat dit zo blijft? Ga aan de slag met het versterken van je merk!

Nieuwsgierig welke kansen ik voor jouw bedrijf zie? Vraag nu het gratis Tekentafel Gesprek aan of lees hier meer over hoe je aan de slag kunt met het creëren van een sterk(er) merk.